Hej bloggen!

Vi är hemskt ledsna för att det inte har uppdaterats på länge här. Det har funnits annat att göra och bloggandet har kommit lite i skymundan. Nu har ungdomsfullmäktige i alla fall haft en nystart och en härlig kongress.

 

 

 

Kongressen bestod av många politiker och tjänstemän på kommunen som berättade om deras uppgifter och hur kommunen fungerar. Det var även representanter från olika organisationer där som pratade om deras verksamhet. Ungdom Mot Rasism, slakthuset och aktionskammaren, slagfärdiga och Sveriges ungdomsråd hade alla intressanta berättelser om vad dom gör och på vilket sätt vi kan påverka deras verksamhet.

 

 /Bella

 

Det bästa med kongressen var maten (såklart), härliga smörgåsar och  pepparkakor till fika, måste säga att jag nästan fick lite julkänsla av det. Vi lekte också en väldigt rolig lek, ”Hej, jag heter Bengt, och jag jobbar på en knappfabrik…” en av mina personliga favoriter.

/Thea

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0